Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Başarılı sayılmak için başarı notunun doktora programında en az 75 puan olması gerekir.
Notlar
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.
Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan
|
Harfli Notu
|
Katsayı
|
Başarı Durumu
|
90-100
|
AA
|
4.00
|
Başarılı
|
85-89
|
BA
|
3.50
|
Başarılı
|
80-84
|
BB
|
3.00
|
Başarılı
|
75-79
|
CB
|
2.50
|
Başarılı
|
65-74
|
CC
|
2.00
|
Başarısız
|
0-64
|
FF
|
0
|
Başarısız
|
|
Eğitim Öğretim Metotları | Eğitim Öğretim Metotları:
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *
|
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
|
KULLANILAN ARAÇLAR
|
Ders
|
Dinleme ve Anlamlandırma
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Tartışmalı Ders
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Vaka Çalışması
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Beyin Fırtınası
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Seminer
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Grup Çalışması
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
|
Saha / Arazi Çalışması
|
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Laboratuar
|
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
Özel donanım
|
Ödev
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
|
Program Çıktıları
1-Alanı ile ilgili olarak disiplinler arası etkileşimin önemini kavramak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme becerisi kazanma, 2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamasında bilimsel, sosyal ve etik değerleri dikkate alma ve bu değerleri öğretebilme ve denetleme becerisi kazanma, 3-Alanı ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve güncel araştırma yöntemlerini uygulama becerisi kazanma, 4-Alanında elde ettiği bilimsel verileri uluslar arası düzeyde sunabilme ve tartışabilme becerisi kazanma, 5-Alanında in vitro ve in vivo deneysel çalışmaları planlamak, yürütmek ve elde ettikleri sonuçları değerlendirebilme becerisi kazanma, 6-Biyolojinin ilgili alanlarında (Zooloji, Botanik, Biyoenformatik ve Matematiksel Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Hidrobiyoloji) bilgi düzeyinin artırılması ile birlikte, alanında yenilik getirecek özgün varsayımlar üretebilme ve güncel metodoloji ve literatür bilgisi ışığında çözümlemeler getirebilme becerisi kazanma, 7-Lisans, Yüksek Lisans yeterliliklerine bağlı olarak edindiği biyolojik düşünce ile ulusal ve uluslar arası sorunlara çözüm arama becerisi kazanma, |